3 uur en 20 minuten te laat!!

VBU kwam ons helpen bij het verplaatsen van meubels van de eerste verdieping naar de begane grond middels een verhuislift. In verband met onze verhuizing naar Gran Canaria stond er van 12:00 tot 14:00 een zee container voor de deur waar onze gehele inboedel in moest. We hadden daar vanuit het transportbedrijf maar 2 uur de tijd voor. Elk uur daarna zouden we extra voor moeten betalen. Dit tijdsbestek heb ik meerdere malen duidelijk tegen VBU gezegd, waarbij zij aangaven dat dit geen probleem zou zijn. Een dag voor de verhuizing heb ik ze nog gebeld om te vragen of ze alsjeblieft rond 11:30 aanwezig wilden zijn, zodat we zeker wisten dat we om 12:00 aan de slag konden gaan. De klantenservice gaf aan dat ze dit snapten en dat ze dit zouden doorgeven aan het verhuisteam. Dan de dag zelf…. De vrachtwagen met container kwam vanuit de haven van Rotterdam en was om 11:50 keurig aanwezig voor ons huis. De jongens uit Utrecht waren nergens te bekennen. Toen ik op het punt stond ze te bellen, belden ze mij. “Sorry mevrouw, onze verhuizers zijn later in verband met drukte op de weg en uitloop van andere klussen”. Dat was een klein paniek momentje. Hoe laat zijn jullie er dan wel?! Ze gaven aan dat het zeker 13:45 zou worden. Dit is onacceptabel in onze situatie dus ik eiste dat ze z.s.m. een team zouden sturen en ik gaf aan dat de vrachtwagen veel verder moest rijden en wél op tijd was… Hij ging zijn best doen en zou mij op de hoogte houden. Rond 13:00 belde ik nogmaals om te vragen waar het team zich bevond, want ik had nog niets van ze gehoord. Hij gaf aan dat er geen verandering was in de situatie. Waarop ik aangaf, hebben jullie geen team paraat op dit moment? Stuur die dan alsjeblieft nu hier naartoe.. “Ja we hebben wel een team paraat en die zijn nu onderweg”. Ik vraag me daarbij af, als je een team paraat had en om 12:00 had weg gestuurd, waren ze zeker tussen 12:45 en 13:00 bij ons adres… Dus dit vond ik erg vreemd en dat kwam onwelwillend over, voornamelijk door de nonchalante houding van de klantenservice. Vervolgens werd ik rond 14:00 opgebeld door de verhuizers zelf. Ze waren onderweg en rond 14:45 aanwezig…. Al 45 minuten over tijd voor de container (op onze kosten). Uiteindelijk waren ze er om 14:50, dus 3 uur en 20 minuten te laat. De verhuizers zelf waren meedenkend en werkten hard, over hen heb ik niets te klagen. De klantenservice is wel ontzettend nonchalant en ik heb het gevoel dat er iets in hun eigen backoffice niet klopt waar wij enorm de dupe van zijn geworden. Terwijl de verhuizers aan het werk waren kreeg mijn vriend nog een discussie met de klantenservice. Hij gaf aan dat dit onacceptabel is en dat er extra kosten gaan komen voor de container en wilde iets met de prijs doen van VBU. De klantenservice raakte geïrriteerd en gaf aan dat mijn vriend moest stoppen want anders zouden ze de meubels weer naar boven laten zetten en zouden de verhuizers naar huis gaan. Toch maar ja en amen gezegd omdat we echt niet anders konden, dus de verhuizers konden doorgaan (uiteindelijk wilde de klantenservice wel 60 euro van de prijs af halen, maar: dit dekt bij lange na niet onze extra kosten en de bijkomende stress én de vertraging van ons hebben en houden!). Het gevolg is dat wij een extra rekening hebben gekregen van het containerbedrijf voor de extra uren. Maar nog erger: de chauffeur met container zou om 18:00 in de haven van Rotterdam moeten zijn, dit tijdstip redde hij niet meer door de grote vertraging van VBU. Met als gevolg dat onze container 1,5 week (!!!) vertraagd is terwijl wij al op Gran Canaria zijn!

Categorieën

  • Geen categorieën
(advertentie)

Holland Movers

Hebt u een verhuizing voor de deur staan? Dan zoekt u een betrouwbare, professionele partij die u in raad en daad kan bijstaan tijdens het gehele verhuisproces. Holland Movers is die partij. Vraag op hollandmovers.nl eenvoudig en vrijblijvend een offerte aan en uw persoonlijke accountmanager neemt vandaag nog contact met u op.